فناوري اطلاعات
خدمات كامپيوتري ياس

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




شرکت AMD اعلام کرد که تیمی از اورکلاکرهای حرفه‌ای این شرکت شامل Sami Makinen، Brian Mclaclan، Pete Hardman و Aaron Schradin توانستند رکورد جهانی اورکلاک پردازنده را شکسته و رکورد جدیدی را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برسانند.
به گزارش ايتنا این افراد تواستند با استفاده از پردازنده هشت هسته‌ای AMD FX-۸۱۵۰ که براساس معماری ساخت ۳۲ نانومتری ساخته شده، رکورد ۸۴۲۹ مگاهرتز را به ثبت رسانند.

این افراد برای ثبت این رکورد از مادربورد Asus Crosshair V Formula که مادربوردی حرفه‌ای و مخصوص اورکلاک است استفاده کردند تا بتوانند دقیق‌ترین تنظیمات ممکن را روی پردازنده اعمال کرده و در شرایط سخت و در زمان استفاده از خنک‌کننده‌های همچون نیتروژن مایع دوام خوبی داشته باشد.

اورکلاکرها با استفاده از این مادربورد توانستند ولتاژ ۰۱۶/۲ ولت را با ثبات کامل به پردازنده برسانند که برای یک پردازنده ۳۲ نانومتری مقدار بالایی است.
در این حالت، فرکانس پایه پردازنده به ۹۲/۲۷۱ مگاهرتز و ضریب آن روی ۱۳ تنظیم گردید تا رکورد جهانی را تکان بدهد.
حافظه مورد استفاده اورکلاکرها Corsair Dominator GT با زمان تاخیر ۲-۱۶-۲-۲۲ بوده است که توسط هر مادربوردی قابل دستیابی نیست.

برای خنک‌کردن پردازنده این تیم ابتدا از خنک‌کننده نیتروژن مایع استفاده کردند و سپس به سراغ هلیوم مایع رفتند که نقطه جوش پایین‌تری دارد.
حتی در این دمای بسیار پایین (که گاهی به منهای ۱۸۰ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد) هیچ مشکلی برای پردازنده و مادربورد ایجاد نکرده و به قول معروف مشکل Cold Bug رخ نداده است.

این سری از پردازنده‌ها قرار است در سه ماهه چهارم امسال به بازار عرضه شوند.
مادربورد Asus Crosshair V Formula نیز در حال حاضر در بازار موجود بوده و از حرفه‌ای‌ترین چیپ‌ست AMD یعنی ۹۹۰FX استفاده می‌نماید.

این مادربورد علاوه بر پشتیبانی از حافظه‌های DDR۳ دو کاناله، از فناوری‌های ۳-Way SLI و ۳-Way CrossfireX نیز پشتیبانی می‌نماید.
اگر شما هم قصد اورکلاک دارید، اما با اصول آن آشنا نیستید، می‌توانید از قابلیت CPU Level Up این مادربورد استفاده کرده و تنها با یک کلیک پردازنده خود را به سادگی اورکلاک کنید.
 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 24 شهريور 1390برچسب:رکورد اورکلاک,برترین اورکلاکرها,اورکلاک, توسط مرتضي امين
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :